Monday, April 26, 2010

Introducing Board and Nominating Committee Members / Los resultados de la elección

Election results and constituency discussion took place after lunch on Day 2 of the General Assembly.

Being elected were;
  • 3 members for the nominating committee - 1 each from the research, MBO and development constituencies.
  • 7 members for the board - 2 each from the research and development constituencies and 3 members by the MBO constituency.

The role of WIEGO's Board members is to direct the affairs of WIEGO and to ensure that it is solvent, well-run and delivering outcomes to benefit the working poor in the informal economy-especially women (in accordance with WIEGO's mission). The board is also responsible for ensuring compliance with the laws and regulations that govern its activities as a limited company in the UK.

The role of the nominating committee is to agree to a process for the election of board and nominating committee members. They also put forward names for nomination as candidates for a new board and a new nominating committee.

Results can be seen at the video below.
http://www.youtube.com/watch?v=dEVRgw7WqiU

Results:
Nominating Committee Member elected (Research constituency): Imraan Valodia.
Nominating Committee Member elected (MBO Constituency): Namrata Bali.
Nominating Committee Member elected (Development Constituency): Simel Esim.

Board Members elected (Development Constituency): Biff Steel and Lin Lean Lim.
Board Members elected (MBO Constituency): Renana Jhabvala, Clarisse Gnahoui and Barbro Budin.
Board Members elected (Research Constituency): Ravi Kanbur and Jeemol Unni.


Los resultados de la elección y la discusión de la circunscripción se llevaron a cabo después del almuerzo en el Segundo Día de la Asamblea General.

Fueron elegidos:

  • 3 miembros del comité de nombramiento – 1 de Investigación, 1 de organizaciones basadas en membresías y 1 de desarrollo de circunscripciones:
  • 7 miembros del Comité Directivo - 2 de Investigación, 2 de desarrollo de circunscripciones y 3 miembros de circunscripción de organizaciones basadas en membresías.

El papel de los miembros del Comité Directivo de WIEGO es conducir las relaciones de WIEGO y asegurar de que sean solventes, que funcionen bien y que proporcionen beneficios a los trabajadores de la economía informal- especialmente las mujeres (en conformidad con la misión de WIEGO). El Comité es también responsable por asegurar el cumplimiento con las leyes y reglamentos que rigen esas actividades como sociedad de responsabilidad limitada en el Reino Unido.

El papel del comité de nombramiento es convergir a un proceso para la elección de los miembros del Comité Directivo y del Comité de nombramiento. También proponen los nombres de candidatos para la nominación de un nuevo Comité Directivo y un nuevo Comité de Nombramiento.

Los resultados pueden ser vistos en el video a continuación (en breve):

Miembro del Comité de Nombramiento seleccionado (circunscripción de Investigación): Imraan Valodia.

Miembro del Comité de Nombramiento seleccionado (circunscripción de las organizaciones basadas en membresías): Namrata Bali.

Miembro del Comité de Nombramiento seleccionado (circunscripción de desarrollo): Simel Esim.

Miembros del Comité Directivo seleccionados (circunscripción de desarrollo): Biff Steel y Lin Lean Lim.

Miembros del Comité Directivo seleccionados (circunscripción de organizaciones basadas en membresías): Renana Jhabvala, Clarisse Gnahoui y Barbro Budin.

Miembros del Comité Directivo (circunscripción de investigación): Ravi Kanbur y Jeemol Unni.

No comments:

Post a Comment